Doemiddel campagne

 Firevaned Nieuws

MVO doen we zo: Invacare - Besparen op het aantal service kilometers en blijere klanten

MVO doen we zo: Invacare - Besparen op het aantal service kilometers en blijere klanten

11-04-22

Als je kijkt naar de circulaire piramide, zijn er allerlei zaken waaraan gewerkt kan worden om de impact van de hulpmiddelenbranche op het milieu te verkleinen. Eén daarvan heeft betrekking op onderhoud.

In Nederland worden er veel kilometers gereden om ervoor te zorgen dat gebruikers van diverse mobiliteitsproducten ook daadwerkelijk mobiel kunnen blijven. Het liefst wil je natuurlijk reparaties voorkomen en er anders voor zorgen dat een probleem in 1 keer opgelost kan worden. Zodat er minder uitgereden hoeft te worden.

Om ervoor te zorgen dat het makkelijker wordt om het aantal service ritten te verminderen heeft Invacare 2 tools ontwikkeld: Intellion voor de Alber hulpaandrijvingen en Zeta voor de Invacare scootmobielen. Beide maken gebruik van connectiviteit.

Intellion maakt gebruik van bluetooth waardoor de monteur gemakkelijk kan zien wat de oorzaak van het probleem is. Intellion geeft een voorstel hoe dit op te lossen: welke onderdelen zijn benodigd en aan de hand van videos wordt getoond hoe de reparatie uit te voeren.

Bij Zeta kan op afstand informatie uitgelezen worden over de status van de scootmobiel door de dealer: hoe staat het met de accu of welk probleem doet zich voor? Gebruikers krijgen meldingen over hoe/wanneer accu te laden en de dealer kan gericht laad tips geven. Doordat een monteur vantevoren weet wat het probleem is kan deze voorbereid op pad gaan en stijgt het aantal first-time-right bezoeken.

Op deze manier creëren we in de keten een positieve impact: op het milieu, kosten en bovenal een gebruiker die weer sneller mobiel is.