Doemiddel campagne

Firevaned Nieuws

Persbericht: Koninklijke Jaarbeurs en VeineDAGEN bundelen krachten voor grootste event voor mensen met een beperking

10-10-23

Utrecht, 6 oktober 2023 – Koninklijke Jaarbeurs slaat met haar Support beurs de handen ineen met de organisatie van de VeineDAGEN. Het doel is om gezamenlijk het grootste event neer te zetten voor mensen met een beperking, voor jong en oud. Het event gaat verder onder de naam VeineDAGEN en vindt plaats tijdens de Dutch Health Week in Koninklijke Jaarbeurs van donderdag 11 tot en met zaterdag 13 april. Renée Ruisch en Mariëlle Franken, initiatiefnemers van de VeineDAGEN: “We zijn blij dat we de krachten bundelen. Samen maken we meer impact voor kinderen en volwassenen met een beperking. Met een jaarlijks evenement kunnen we informeren en inspireren en faciliteren we ontmoetingen en mooie gesprekken. Wat ons betreft, gaan we er een mooi feestje van maken!”

Event voor jong en oud met een beperking
Jaarbeurs organiseert al twintig jaar de Support beurs uit naam van Firevaned, de branchevereniging van hulpmiddelen. De samenwerking met de branchevereniging blijft, maar naast hulpmiddelen zal de beurs ook informatie bieden op andere leefstijlgebieden als sport, vakanties, therapieën, contacten enzovoort. Ruisch: “Bij de VeineDAGEN richtten we ons op ouders en professionals van kinderen en jongeren met een fysieke en/of verstandelijke beperking." We zijn trots dat we de kennis van Support mee kunnen nemen in de organisatie van de VeineDAGEN 2024 voor jong en oud.

Hoewel de doelgroep verandert, zal het evenement dezelfde opzet krijgen als de huidige VeineDAGEN. Franken: “Dit betekent dat we voor betaalbare standruimte voor exposanten zorgen, een sterk inhoudelijk programma en gratis toegang voor bezoekers.”

VeineDAGEN onderdeel van Dutch Health Week

De VeineDAGEN zijn vanaf 2024 onderdeel van de Dutch Health Week. Tijdens de Dutch Health Week is Utrecht een week lang dé plek waar duizenden zorgprofessionals deelnemen aan verschillende zorgevents. De Dutch Health Week is een initiatief van Jaarbeurs, die hierin nauw samenwerkt met de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Traiectum Sportcampus, FC Utrecht en tal van andere partijen. De Dutch Health Week is daarmee in Nederland het grootste evenement voor de gezondheidszorg.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie over Koninklijke Jaarbeurs neem je contact op met Esther Driessen, hoofd corporate communicatie, via esther.driessen@jaarbeurs.nl of via 06 53580796. Of met Elsje van Vuuren, senior communicatieadviseur via elsje.van.vuuren@jaarbeurs.nl of via 06 21988042.